• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

7500 kr snabbt till hyra??

inatho

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag behöver hjälp, akut! Jag är back två hyror och måste ut imorgon om jag inte betalar, jag har lyckats få ihop en hyra men det saknas fortfarande 7500. Har provat det klassiska som att fråga i diverse facebook grupper, vänner och bekanta, sälja saker osv, har till och med samlat pant

Jag har kraschat psykiskt och med det kraschade även min ekonomi, jag får inte ta sms lån då jag inte har en inkomst och tyvärr en räkning på ynka 1000 hos kf..

Vart kan jag vända mig? Har natten på mig att försöka fixa fram dom där 7500 annars är jag så gott som hemlös
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Ring socialtjänsten i din kommun och förklara läget.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Ja, gör som ovanstående talare. Har själv fått ett par samtal från Socialtjänsten om att dom betalar eftersatta hyror mot att jag inte vräker hyresgästen.
 

inatho

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har provat men tyvärr vill dom inte hjälpa mig, dom anser att min hyra är alldeles för hög då jag hyr i andrahand.. Jag har precis genomgått en ny utredning med läkarintyg som jag skickat till dom för att starta processen igen men det tar ju ett tag och pengarna behövs idag
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Jag har provat men tyvärr vill dom inte hjälpa mig, dom anser att min hyra är alldeles för hög då jag hyr i andrahand.. Jag har precis genomgått en ny utredning med läkarintyg som jag skickat till dom för att starta processen igen men det tar ju ett tag och pengarna behövs idag

Ok, men Du vet om att ta ”överhyra” för uthyrning i andra hand är förbjudet sedan 1:a oktober 2019.
Om lägenheten hyrs ut omöblerad får man inte lägga på någonting och om lägenheten hyrs ut möblerad, så får man ta ut max 15% i överhyra...
Inte för att ovanstående hjälper Dig för stunden, men kan likväl vara bra att veta...
 

inatho

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ok, men Du vet om att ta ”överhyra” för uthyrning i andra hand är förbjudet sedan 1:a oktober 2019.
Om lägenheten hyrs ut omöblerad får man inte lägga på någonting och om lägenheten hyrs ut möblerad, så får man ta ut max 15% i överhyra...
Inte för att ovanstående hjälper Dig för stunden, men kan likväl vara bra att veta...
Jo jag vet, jag ska kontakta jurist angående detta men just nu har jag varken ekonomi eller psyke för att orka/kunna ta mig här ifrån, men vill helst inte bli hemlös heller
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Fy vad tråkigt jag var lite i samma situation för någon månad sedan :( Slutade med att jag fick vända mig till barndomsvänner som jag fortfarande träffar ibland för hjälp. Du har inget av värde du kan lämna hos pantbanken eller sälja av? Kollat med dina föräldrar?
 

inatho

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Fy vad tråkigt jag var lite i samma situation för någon månad sedan :( Slutade med att jag fick vända mig till barndomsvänner som jag fortfarande träffar ibland för hjälp. Du har inget av värde du kan lämna hos pantbanken eller sälja av? Kollat med dina föräldrar?
Nej tyvärr allting jag ägt av värde är sålt för längesen :( jag fick precis 6000 av en vän på paypal, men dom pengarna kommer inte in på mitt konto förrän den 26e, tyvärr känner jag ingen som kan låna mig den summan i två dagar, och familjen är jag inte super tight med, dom har gått med på att förvara mina möbler men det är allt
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Nej tyvärr allting jag ägt av värde är sålt för längesen :( jag fick precis 6000 av en vän på paypal, men dom pengarna kommer inte in på mitt konto förrän den 26e, tyvärr känner jag ingen som kan låna mig den summan i två dagar, och familjen är jag inte super tight med, dom har gått med på att förvara mina möbler men det är allt


Okej :( Du kan inte förklara situationen och säga att du får in pengar den 26e då till hyresvärden ? Jag fick till sista vardagen i månaden i alla fall när jag ringde och sa att jag kunde få in pengar tills dess.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Man kan ju använda boku via neteller och ta ut dem pengarna. Då faktureras du via din telefonräkning så ingen kreditupplysning tas. Det är inget jag rekommenderar framförallt om man inte kommer kunna betala sin mobilräkning sedan. Men har själv använt det förut som en sista utväg.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp